Przyporządkuj wpis do kategorii. O linkowaniu wewnętrznym.

Przez kilka lat dodawałem wpisy na mojego bloga (nie tego, innego) jako „bez kategorii” czyli nie przyporządkowywałem ich do żadnej kategorii stworzonej przeze mnie. Raz czy dwa razy ktoś życzliwie zwrócił mi na to uwagę, że powinienem wpis przyporządkować do tematycznej kategorii. A wpisów – podstron na owym blogu było już wtedy kilkaset i w sumie kilka kategorii należałoby stworzyć. Należałoby – o tym przekonałem się z pół roku temu, gdy nowe wpisy przyporządkowywałem do kategorii i ze starymi wpisami też to zrobiłem. Efekt? Szybko zaczęły takie wpisy awansować w pozycjach w wyszukiwarce Google – zwiększył się ruch na stronie. Później oczytałem, że linki do i z kategorii na blogu (w ogóle – na stronie internetowej) to podstawa linkowania wewnętrznego – istotnego czynnika pozycjonującego w obrębie strony internetowej.

Dobre linkowanie wewnętrzne potrafi zdziałać bardzo wiele – tym więcej, im bardziej rozbudowana strona internetowa czyli im więcej ma podstron. Czyli innymi słowy, im więcej witryna ma stron, tym lepiej ale właśnie pod warunkiem, że będą powiązane linkami a podstawowe znaczenie mają tu właśnie linki z i do stworzonych kategorii. Linki wewnętrzne mogą w znacznej mierze zrekompensować niedostateczną ilość i moc linków z zewnątrz ale nie do końca – bez linków z zewnątrz w ogóle, to nie będzie sukcesu. Interesująca witryna może pozyskać je w sposób naturalny – piszmy interesujące teksty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *