Google AdSense – żeby każde kliknięcie było tak płatne…

Zdarzają się jeszcze wysoko płatne kliknięcia w Google AdSense i to bardzo wysoko płatne. Przykład od znajomej, poniżej:

Żeby tak chociaż z 10% kliknięć było tak płatnych, to byłoby cudownie. Niestety, takie kliknięcia to może jedno na tysiąc a reszta dość równo – od kilkunastu groszy do około złotówki. Może jedno na sto to około 4 złotych.

Żalą się wydawcy na spadki zarobków, na trwające od lat spadki które to spadki końca nie mają. I nie tyle ich przyczyna jest spadek stawek za kliknięcia (to też ale stosunkowo w niewielkim stopniu) co spadek liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklamy czyli współczynnik CTR (click through rate). To ten gwałtownie spada i ten jest głównie odpowiedzialny za spadek zarobków.

Jednak nie tylko AdSense w taką niełaskę popadło u czytelników stron. Podobne banery serwowane przez sieci afiliacyjne też spotyka takie traktowanie. Ludzie mają dość reklam i je omijają. Wciąż dobrze radzą sobie linki reklamowe umiejętnie i zgodnie z tematyką wstawione do tekstu nawołujące do akcji – kliknięcia w link. Przy tej formie zarobku partnerskiego wydawca musi się trochę lub więcej niż trochę napracować a nie jak przy AdSense kiedy to wstawia reklamę automatycznie na wszystkie strony witryny i ma ona się kontekstowo dopasować tematycznie. Z tym dopasowaniem różnie bywa a coraz częściej jest tak, że na trzy reklamy AdSense na jednej stronie, dwie są identyczne (reklamują to samo i w tej samej formie).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *